برد مجازی داستان های مدرسه

در جامعه سرزندگی خلاق افراد منجر به ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی می­‌شود و توجه به این موضوع و راهکارهای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. فضا و محیط طبیعی و انسان­‌ساز در ایجاد سرزندگی خلاق و کیفیت رشد کودکان موثر بوده است و همچنین ارتقا و غنی­‌سازی این فضاها می­‌تواند در رشد فردی، آموزش، تعامل اجتماعی و عملکرد آنان نیز موثر باشد و فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی به عنوان بستری مناسب، نقش مهمی در ارتقای سرزندگی خلاق آن‌ها به عهده دارد. در حالی که با توسعه روزافزون شهرهای بزرگ و کوچک، تمهیدات معمارانه در راستای تاثیر بر این امر مهم که بخش مهمی از زمان و محیط زندگی روزمره جوانان کشور  را در بر می­‌گیرد، کم­رنگ می­‌باشد.

 تاثیرگذارترین عوامل بر فرآیند سرزندگی خلاق کودکان در مدارس ابتدایی کدام است؟

چه رابطه‌­ای میان مفاهیم کالبدی فضاهای آموزشی مدارس با مولفه‌­های ارتقای سرزندگی خلاق وجود دارد؟

درابتدا باید معیارهایی در راستای ارتقای سرزندگی خلاق دانش‌­آموزان در مدارس ابتدایی تبیین شود. سپس مصاحبه باز پاسخ با متخصصین در حوزه سرزندگی خلاق انجام شود. درنهایت تأثیرگذارترین عوامل بر فرآیند سرزندگی خلاق از هر یک از صفات فضایی مشخص شده است.  نتایج این پژوهش بیان می‌­کند که مفاهیم کالبدی-محیطی، ادراکی-تجربی، روانشناختی-ذهنی، اجتماعی و کارکردی محیط بر فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی تأثیرگذار می‌­باشد .

 

منبع

at.journals.ikiu.ac.ir

Mahsa Montajabiha

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی